De kracht van spel en plezier

Leerlingen zullen plezier ervaren. Het plezier van slim en actief leren, van aangesproken worden op hun intelligentie, van het verwerven van een vreemde taal, van moeilijkheden overwinnen, van verrast worden door opdrachten en door hun eigen kunnen.

verrassend, plezier, aangesproken worden, net als muurschildering voor Pompidou
Pompidou, verrassende werkvormen, net als gebouw

Slim en actief leren

Actief leren betekent leren met een nieuwsgierige geest.
Verrassende werkvormen maken je nieuwsgierig en daardoor leer je beter.
Spelletjes, wedstrijdjes, attributen, beeld, muziek, bewegen, doen: het maakt dat je actief leert en doorkrijgt hoe je kunt leren.

systeem van de taal ontdekken, net als bij dit gebouw

De code kraken

Hoe leuk is het te ontdekken hoe het systeem van een nieuwe taal werkt! Alsof je een geheim ontrafelt.
Door goed te kijken, na te denken en de juiste vragen, analyseer je hoe de taal in elkaar steekt.


spelen voor het Centre Pompidou

Inzetten wat je weet en kan

Communiceren is meer dan een taal spreken en begrijpen. Communiceren begint bij de wil om contact te maken. Wat je weet en kan kun je creatief inzetten: gebaren, mimiek, kennis van een andere taal, sociale handigheid. 
De werkvormen dagen hiertoe uit.


Een wereld gaat open

Een andere taal leren brengt per definitie een andere manier van kijken naar de wereld met zich mee. En doordat het uitdagende lessen zijn, leren kinderen ook zichzelf beter kennen. 


uitzicht vanaf Eiffeltoren, blik op de wereld, kijken van boven

Openstaan voor de wereld

Het is leerzaam en verwonderlijk te zien dat niet alles werkt zoals je het gewend bent. Er zijn andere manieren van naar de wereld kijken, van met elkaar omgaan, van dingen zeggen. Dat merk je als je Frans leert. Meteen vanaf het begin.


structuur van de Eiffeltoren, stevig, blik op jezelf

Je eigen wereld leren kennen

Het is fijn om aangesproken te worden op wat je kan. Je leert jezelf beter kennen als je wordt uitgedaagd te laten zien wat je in huis hebt.